03/06/19

אתרי מכירות – מגמה בעלייה מתמדת

לפני מספר חודשים עלה שמו של ג׳ף בזוס, מייסד הרשת הקמעונאית הפופולרית בעולם – אמזון, לכותרות הראשיות, מכיוון שהוא הוכתר רשמית כאיש העשיר בעולם. סיפורו של בזוס, שהיה מראשוני החלוצים של רכישות מקוונות, סלל את הדרך לתחום המכירות ברשת, שתופס מאז תאוצה ושינה את אורחות חיינו כצרכנים. אמזון השפיעה בצורה כל כך משמעותית על תחום המסחר הקונבנציונלי, שחנויות רבות לא מצליחות לעמוד בתחרות הקשה הזו, ונאלצות לסגור חנויות פיזיות רבות. ללא כל ספק, קניות מקוונות ברשת היא מגמה שהולכת להישאר, וחברות רבות מתאימות את עצמן לרוח התקופה. החל מבנקים וחברות אשראי, המספקות לנו אמצעי תשלומים נוחים יותר, וכלה בדואר שצריך להתאים את עצמו לגל ההזמנות הגובר וצריך למצוא פתרונות לעלייה מתמדת בחבילות הנשלחות מהצד השני של העולם - ולספק פתרונות לכך. היתרון הבולט מול החנויות הרגילות הוא, שבחנויות מקוונות ניתן לערוך קניות במהלך כל היום, ומכל מקום בעולם – בין אם מדובר על אירופה, אסיה או אמריקה, אין היום גבול לאפשרויות העומדות בפני הצרכנים. 


מהו אתר מכירות טוב?

אתר מכירות שבנוי ומעוצב נכון, הוא בראש ובראשונה אתר שחוויית המשתמש שלו היא טובה וגורמת לגלישה כיפית ומהנה של הלקוח. בהתאם לחנות פיזית, גם אתר מכירות צריך לגרום לתחושת הפתעה והשראה ללקוחותיו, ולהתעדכן באופן שוטף. מומלץ להתחיל את בניית האתר לאחר ניתוח של ״מסע לקוח״  (Customer Journey) והבנת צרכי הלקוח – כמו לדוגמה, איזה מוצרים מעניינים אותו ורלוונטיים בשבילו, באיזה צורה הוא נוהג לגלוש (מאיזה מכשירים) ובמשך כמה זמן. אתרי מכירות צריכים להיראות מעוצבים בצורה אטרקטיבית ולשדר מקצועיות. אחת הסיבות לכך היא על מנת לגרום לתחושת ביטחון בקרב הלקוחות, כך שהם ירגישו שמדובר על חברה אמיתית ורצינית, המעסיקה אנשים אמיתיים. על מנת לעשות זאת, יש להקפיד שהתמונות באתר יהיו איכותיות, ושהעיצוב יהיה מודרני. זכרו שהחנות המקוונות צריכה לגרום לחשק לקנות את המוצרים, בדיוק כמו בחנות פיזית ברחוב.  


אינפורמציה מספקת ושירות לקוחות

בניית אתרי מכירות היא תחום רחב מאוד, וישנם סוגים שונים בקטגוריה זו. ישנם אתרי מכירות כמו איביי או אטסי, וישנן חנויות אונליין של חברות להן חנויות פיזיות, המגדילות את נתח המכירות גם ברשת. מכיוון שבבניית אתרי מכירות יש משמעות גבוהה, מעבר למבנה של האתר ולעיצוב, בעיקר לשירות הלקוחות, יש לשים על כך דגש גבוה באתר, ולוודא שכל המידע הדרוש יימצא בקלות. בניגוד לאתרים אחרים, הלקוחות רואים באתר מוצר שהם לא יכולים לראות אותו באופן פיזי ולהרגיש אותו (במיוחד אם מדובר על מוצרי טקסטיל או נעליים). אם מדובר על מוצרים שהם קטנים יחסית, הם ייראו בתמונות המוצר באתר גדולים ממה שהם באמת, מה שיכול לגרום לאכזבה. לכן לא כדאי לוותר על הפרטים הבאים:


  • יצירת קשר: פרטי יצירת הקשר, הכוללים את הכתובת של העסק ושעות הפתיחה, צריכים להיות מוצגים במקום בולט ככל האפשר באתר, ולספק מספר טלפון ישיר לשירות הלקוחות. 
  • מדיניות משלוחים: ללקוחות רבים יעלו שאלות רבות בקשר למשלוח, לעיתים יש להם בקשות מיוחדות, במיוחד עם מדובר בהזמנות אקספרס. יש לספק את המידע הזה, בצורה מפורטת ככל האפשר. 
  • פונקציית צ׳אט: על מנת להגדיל את איכות השירות מומלץ לשלב באתר פונקציית צ׳אט בה הלקוחות יוכלו לקבל אינפורמציה ישירה. 
  • מידות אמיתיות של המוצר: יש לרשום את מידות המוצר, ואם זה מתאפשר, מומלץ אפילו לשלב דוגמה של המוצר בחלל מסוים כדי לתת תחושה של גודל. 


הכי חשוב: לגרום לתחושת ביטחון בקרב הלקוחות

הדבר הכי חשוב בבניית אתר מכירות, הוא להבין שהלקוחות הפוטנציאליים שגולשים באתר, ובתקווה יבצעו בו רכישות, רוצים להרגיש מעל לכל - בטוחים. בתקופה בה תחום אבטחת המידע היא נושא חם, ובחדשות מופיעים לעיתים קרובות כתבות על כך שכתובות מיילים נפרצו ופרטי כרטיסי אשראי נגנבו, אנשים רבים חוששים שמא זה יקרה גם להם והופכים להיות חשדנים יותר כלפי קניות באינטרנט. הם רוצים לדעת שהמערכת באתר בטוחה מספיק, כך שפרטי התשלום שלהם יהיו מוגנים ככל האפשר. מומלץ מאוד לשלב באתר אפשרות לתשלום בטלפון או דרך העברה בנקאית. אינפורמציה נוספת שחשובה לצרכנים רבים, היא  מדיניות ההחזרים של החברה. מה קורה במידה והם לא מרוצים מהמוצר – תוך כמה זמן הם יוכלו להחזיר אותו ולקבל החזר כספי? יש לבנות עמוד המוקדש ל״שאלות ותשובות״ באתר, ולכלול אינפורמציה רבה ככל האפשר. היתרון הגדול בכך, הוא תחושת השקיפות מול הלקוחות. במידה ומידע זה לא קיים – ייתכן וזה יפגע באמינותה של החברה מול לקוחותיה, מה שיפגע במחזור המכירות שלה. 


מעוניינים לבנות אתר מכירתי לעסק? לייעוץ עם חברת סלקטד בנושא בניית אתרי מכירות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חזרה לבלוג