12/03/19

בניית אתרים לתעשייה ומסחר

תעשיות בעולם שכולו דאטה

המהפכה הדיגיטלית נמצאת בשלבים מתקדמים מאוד ופיתוחי הטכנולוגיה המרשימים לא פוסחים על אף אחד בעולמנו המשתנה תדיר. עם כניסת פיתוחים טכנולוגים חדשים ומלהיבים לשוק, כמו ״האינטרנט של הדברים״ (Internet of Things), בינה מלאכותית  (Artificial Intelligence), שילוב של רובוטים בתהליכי הייצור השונים ועוד, חייבות התעשיות הללו לעמוד בקצב המסחרר ולהתאים את עצמן לעולם המשתנה . חלק חשוב ובלתי נפרד הוא הקמת אתר אינטרנט לחברה העומד בדרישות ובסטנדרטים של ימינו (עם דגש על עיצוב רספונסיבי) על מנת לעמוד בתחרות הגדלה בשוק ולחזק את המותג של החברה, גם מול המתחרים. מעבר לכך, יש לשים דגש על פיתוח של תשתיות מידע בתוך החברות עצמן, על מנת לעבוד באופן יעיל יותר בתהליכים השונים.
 

מהם הדגשים בבניית אתרים לתעשייה ומסחר? ואיזה תכנים כדאי ורצוי לשלב באתר?


תכנים המתאימים לאסטרטגיה העסקית של החברה

העסקים והתחומים הכלולים בתוך המושג "תעשייה ומסחר" הם מפעלי פלסטיק, אנרגיה, עץ וריהוט, מזון ומשקאות, אלקטרוניקה, גומי וסיליקון הייטק, אופנה, תרופות, מוצרי בנייה, נייר, כימיה, יהלומים (תכשיטים) חקלאות, סביבה, ועוד. בראש ובראשונה יש להגדיר את האסטרטגיה העסקית של החברה והחזון לחמש השנים הבאות שלה, שעליה יתבסס מבנה האתר והתוכן שלו.

יש לבדוק מה הדגש שאותו החברה רוצה להבליט באתר ומה הבידול ונקודות החוזקה של החברה מול המתחרים שלה.

 מעבר לכך, יש לבדוק מי הם מתחרי החברה הגדולים בארץ ובעולם, ולעשות השוואה וניתוח של הצורה בה הם מציגים את עצמם.

כדאי לבדוק על מה המתחרים שמים את הדגש, ואיך נראית חווית המשתמש שלהם? על בסיס ניתוח נתונים אלה יש לבנות היררכיית אתר נכונה המותאמת לעסק ולקידום האתר במנועי החיפוש. 


כחלק מחווית השירות של הגולש, ניתן לשלב פונקציות כמו:

  • אזור הורדות: חברות תעשייה רבות עובדות עם ספקים שונים ברחבי העולם. רובם זקוקים לגישה לחומרים מסוימים של החברה, כמו: עלונים פרסומיים שונים, עלוני מידע, לוגואים, איורים, סרטונים, ועוד. מומלץ לבנות אזור הורדות על מנת שלספקים חיצוניים תהייה גישה לחומרים מבלי ליצור קשר בכל פעם שהם זקוקים לחומר פרסומי מסוים. אם מדובר בחומרים רגישים, ניתן לעשות זאת עם שם משתמש וסיסמה. 


  • שילוב של שפות שונות: חברות רבות עובדות בשוק הבינלאומי. על מנת להקל את התקשורת מומלץ לבנות גרסאות שונות של האתר בשפות שונות. כמובן שיש לתת את החומרים למתרגם מנוסה על מנת לשמור על מקצועיות. 


  • מאמרים (בלוג):  שילוב של מאמרים הנכתבים על ידי אנשי מקצוע בחברה אשר צברו ניסיון ויכולים להגביר את תחושת המקצועיות של הגולשים באתר ולקוחות פוטנציאליים. 


  • חנות מקוונת: במידה ומוצרי החברה ניתנים למשלוח בדואר, יש לשקול שילוב של חנות מקוונת על מנת להקל על הלקוחות ולאפשר להם גישה ישירה באתר למוצרים. 


קהל היעד כמפתח להצלחת האתר

אתרים של תעשייה ומסחר צריכים לכלול הרבה מידע.
 
 המידע צריך להכתב בצורה עניינית ולגרום לגירוי ראשוני כבר ב-3 השניות הראשונות בהן הגולש נכנס לאתר. יש לדאוג לתוכן ענייני ולחוויה ויזואלית שתסחף את הגולש ותגרום לו להשאר באתר וליצור קשר או לבצע רכישה דרך האתר.
 
במרבית המקרים קהל היעד בתחומים הללו הוא קהל של לקוחות עסקיים B2B Business to Business)) ולכן אתר האינטרנט צריך לפנות בראש ובראשונה לקהל היעד הגדול ביותר של החברה.

לקוחות אלה ירצו לראות את תחומי העסק של החברה, את המוצרים או את השירותים שהיא מוכרת ומספקת, ביניהם גם מודלים של מוצרים, ואת פורטפוליו הלקוחות שלה. אחת הנקודות החשובות ביותר היא יצירת הקשר עם החברה באופן ישיר בכמה אופנים כגון טופס, מספר טלפון, פניה במייל ועוד.
 מומלץ לשלב עמוד המציג את עובדי החברה הראשיים יחד עם תיאור תחום עבודתם, פרטי התקשרות, מספרי טלפון ומייל - בדרך זו מגדילים את הסיכויים שלקוחות יפנו באופן ישיר לאדם הנכון. 

חדשנות והעזה – גם באתר

תעשיות המעוניינות להיות רלוונטיות, חייבות לחשוב צעד אחד מעל כולם.
 חשוב בראש ובראשונה לשים דגש על חדשנות, המשלבת בתוכה גם גמישות. גישה זו צריכה להתבטא גם בסגנון הויזואלי באתר האינטרנט. בעת תהליך בניית אתר לעסק בתחום התעשייה והמסחר, יהיה צורך ברוב המקרים לערוך יום צילומים במטה החברה, על מנת שיהיה מספיק חומר ויזואלי שיוכל לתמוך בטקסטים לאתר. מעבר לכך, לצילומים מקצועיים ומקוריים יש חשיבות רבה מכיוון שניתן דרכם לתת הצצה וחלון לחברה עצמה, לעובדים ולמקום העבודה שלהם, וכל זאת בצורה טבעית מבלי להזדקק לצילומים ממאגרי תמונות, שיכולים להיות מוצגים במקרה גם אצל המתחרים וגורמים לאובדן האמינות. צילומים אלה יכולים לכלול גם צילומי מוצר לחנות עצמה, או למצגות עבור הלקוחות. מומלץ לשלב באתר האינטרנט גם סרט תדמית על החברה, שיציג באופן מעניין את החזון, הפעילות, ההצלחות, והלקוחות שעבדה איתם בעבר.  


מעוניינים לבנות אתרים מקצועיים לתעשייה ומסחר? חברת סלקטד תשמח לסייע! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חזרה לבלוג