25/07/19

שימוש בדף נחיתה כחלק מקמפיין שיווקי מסייע לעסק שלכם לקדם מטרות שיווקיות ספציפיות לפרק זמן מוגבל. באילו סיטואציות שיווקיות משתלם לבנות דף נחיתה, ועל איזה דגשים יש לשים לב בעיצוב?


דף נחיתה – מהי מטרתו העיקרית?

דף נחיתה הוא כלי שנחשב לחלק אינטגרלי מקמפיין שיווק דיגיטלי רחב, בו מעוניינים לשים פוקוס על מוצר או שירות מסוים של החברה, על מנת להגדיל את המכירות שלו ולגרום עניין ללקוחות קיימים או חדשים. הקמפיין עצמו יכול להיות פרסום באתרים שונים כבאנר קריאה לפעולה  (Call to Action), שיווק דרך המייל, פרסום ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, או על ידי מודעה בגוגל. אם הגולשים מוצאים עניין במודעה הפרסומית, הם יועברו על ידי לחיצה על כפתור הקריאה לפעולה ישירות לדף הנחיתה, שבו יופיעו פרטים נוספים בצורה רחבה ומפורטת יותר. במרכז עמוד הנחיתה, נעשית אינטראקציה מסוימת עם הלקוחות, כמו מבצע מוגבל בזמן, הגרלה ייחודית וכדומה. עמוד הנחיתה הוא עמוד שבנוי בנפרד מהאתר העיקרי של החברה המפרסמת, והוא יכול אף להיראות שונה בעיצוב שלו מהאתר עצמו, אך עם שילוב של מיתוג החברה. עיצוב ייחודי לעמוד הנחיתה מסייע ליצירת בידול מהאתר הראשי ומסייע ליצירת עניין בקמפיין. לכן חשוב להקפיד על עמודי נחיתה מושקעים ויצירתיים, דבר האפשרי שכן יש להמעיט בתוכן על מנת לא להעמיס יתר על המידה לקהל הגולשים ועוזר להם להבין מהר ובקלות על מה עליהם להתמקד. 

איזה סוגי עמודי נחיתה הם הנפוצים ביותר?

עמודי נחיתה משמשים להעברת מסר אחד, ולמטרה ברורה אחת בלבד. במסגרת הקמפיין המדובר, דף נחיתה מתמקד בנושא אחד בלבד, שנועד לעניין קהל יעד מסוים. מומלץ, על מנת שהקמפיין יהיה אפקטיבי, לבדוק מיהו קהל היעד אותו רוצים למשוך. יש לעשות מחקר מעמיק ולבדוק איך ניתן לעניין את קהל היעד המדובר על מנת להבין הוא רוצה לראות בפועל על מנת להגדיל את המכירות. לשם כך יש לחשוב גם על כותרות מעניינות ובולטות שימשכו את הגולשים לביצוע הפעולות הדרושות (כמו מסירת פרטי התקשרות). 


עמודי הנחיתה הנפוצים ביותר משמשים בעיקר לפעולות האלו:

  • מכירת מוצרים או היכרות עם מוצרים חדשים של החברה
  • הענקת מתנה, כמו לדוגמה: שובר, ספר דיגיטלי להורדה או שירות אקסקלוסיבי. 
  • רישום לשירות כלשהוא
  • הזמנת שירות
  • יצירת קשר ראשוני (לדוגמה: פגישת ייעוץ)
  • השגת לידים חדשים
  • פרסום ושיווק למוצר חדש


מדוע כדאי להשתמש בעמוד נחיתה כאמצעי שיווקי?

השימוש בעמודי נחיתה בעולם השיווק הדיגיטלי הוא פופולרי מאוד, ויש לכך סיבות טובות שאכן מוכיחות שהוא אפקטיבי ביותר ותורם רבות לחברה בטווח הקצר במהלך הרצת הקמפיין, אך גם בטווח הארוך, מכיוון שהלקוחות זוכרים את האינטראקציה שלהם עם המותג בעבר. בעזרת עמודי נחיתה ישנו שיפור מוכח בדירוג במנוע החיפוש של גוגל, בעלייה משמעותית במכירות, בהגדלת קהל הלקוחות של החברה, חיזוק המותג ועוד. אך על מנת להגיע ליעדים אלה צריך כמובן לעבוד קשה כדי להצליח להעביר את המסר הדרוש. אחת הנקודות שיש לשים אליהן במיוחד היא יצירת עמוד נחיתה שמשדר אמינות, ומשרה על הגולשים ביטחון במקצועיות החברה ובאיכות המוצר. על מנת ליצור אמינות יש לשלב הוכחות בעמוד הנחיתה שמדובר בחברה רצינית. הדבר צריך להתבטא כמובן דבר ראשון בעיצוב ובתוכן (טקסטים איכותיים, מקוריים, במקרה הטוב קצרים וקולעים, וכמובן ללא שגיאות כתיב). מעבר לכך, ניתן לדוגמה לשלב רפרנסים של לקוחות שהשתמשו במוצר, עדויות של לקוחות החברה, שיתוף של פרסומים ברשתות החברתיות וכל פעולה שמציגה שמדובר בחברה מוגרת והוגנת. במיוחד כיום, שאנשים רבים חרדים לפרטיותם ברחבי האינטרנט, ולא ששים לתת את פרטים אישיים בקלות, יש לחזק את הנקודה הזו כמה שניתן. 


טיפים להקמת עמוד נחיתה אפקטיבי:

על מנת שעמוד הנחיתה יספק לכם את התוצאות הרצויות, יש להקפיד על מספר דברים חשובים, שכדאי ליישם ולשים לב אליהם בזמן התכנון של הקמפיין והפרויקט עצמו: 


  • עיצוב מושקע ומעניין: עמוד הנחיתה צריך להיות מעוצב בצורה אטרקטיבית עד כמה שניתן כדי שהמבקרים בו יופתעו, או כדי שיהיה להם חשק לקרוא וליצור אינטראקציה עם המוצר עצמו. שימוש בתמונות איכותיות המעבירות מסר ברור, ושימוש בכותרות ברורות ומעניינות, ימשכו את הגולשים.


  • עיצוב קליל ואוורירי: מעבר לעיצוב מושקע, יש לעצב את האתר בצורה כזו, שיהיה ברור מה הגולשים צריכים לעשות בו, ואיזה פעולות עליהם לבצע (דוגמה קלאסית: הרשמה לניוזלטר). אלה צריכים להיות במרכז הבמה של דף הנחיתה. 


  • התמקדו בעיקר: השתדלו לשמור על טקסט קצר וקולע שמדבר אל קהל היעד בגובה העיניים, והשתדלו לא להעמיס עליו יתר על המידה. זכרו: מדובר פה על מטרה אחת שרוצים להשיג, ולכן אסור להתפזר ליותר מדיי כיוונים. 


  • התמקדו בערך המוסף של המוצר: אנשים רוצים להבין מקרוב איך המוצר יכול לשפר את החיים שלהם, ובאילו סיטואציות יומיומיות. לכן מומלץ לתת דוגמאות איך השירות יכול לשפר את חייהם בצורה משמעותית, וכמובן להתמקד ביתרונותיו. 


  • הציגו עדויות של לקוחות מרוצים: בעזרת עדויות של לקוחות מרוצים, ניתן להגביר את האמינות בקרב הגולשים וכך גדל הסיכוי שאנשים ירגישו בנוח לתת פרטי התקשרות.  


  • שימוש באינטראקציות: לגולשים צריך להיות כיף לגלוש בעמוד הנחיתה. צאו מהקופסה וחשבו על רעיונות איך להפוך לגלישה למהנה יותר, בעזרת שילוב של אמצעים אינטראקטיביים, כמו סרטונים. 


  • השתמשו בתמונות של המוצר: המוצר המדובר צריך להיות בפוקוס של עמוד הנחיתה ועליו לעורר תחושות מסוימות אצל הגולשים על מנת שהוא ידבר אליהם. 


לייעוץ עם חברת סלקטד בנושא עיצוב דף נחיתה אתם מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חזרה לבלוג