25/07/19

מיתוג גרפי הוא תהליך מחייב עבור עסקים המעוניינים להצליח לטווח הארוך ולבדל את עצמם משאר המתחרים שוודאי קיימים בשוק. במאמר הבא, נסביר לכם מתי מומלץ לעשות אותו, מה הוא כולל ואילו אפשרויות עומדות בפני עסקים כיום. 


מיתוג גרפי: מהו ומה מטרתו?

מיתוג הוא משהו שניתן לעשות בכל שלב בו נמצא העסק באופן כללי, אולם הזמן הטוב ביותר הוא ההתחלה של העסק, או לפני בניית אתר וכד'. לא סתם אנחנו נתקלים לעיתים באתרים ישנים של חברות שהחליטו להחליף אתר, או לחדש אותו תוך כדי תהליך מיתוגי מסוים. 

אז מה זה מיתוג? קשה להסביר, אך באופן כללי מיתוג הוא תהליך הכולל גיבוש של אופי העסק הרושם המתקבל ממנו, והשם של העסק, במובן העמוק של המילה. בהתחשב כמובן בקהל היעד הפוטנציאלי, את המותג העסקי בונים בד"כ בהתחשב בכמה פרמטרים עיקריים כמו: סוג העסק, קהל היעד, סוג המוצרים, התחרות הקיימת בתחום ועוד. מטרת המותג, בייחוד בעולם של ימינו, היא לבדל את העסק מהמתחרים ולהדגיש את ייחודו. במילים אחרות, המטרה היא לגרום לאנשים לקשר לעסק שלכם תכונות חיוביות כמו אופי, איכות מוצרים, אווירה מסוימת ועוד. 

מדוע מומלץ להתחיל תהליך מיתוג דווקא לפני בניית האתר?

היות ומיתוג קשור לכל חלקי העסק, התחלת תהליך כזה כשהאתר כבר קיים, מעוצב ומכיל תוכן רב, עלול להיות פשוט יוצר מסובך מאשר התחלת התהליך מ-0, כשאין צורך למחוק שום דבר, לעצב מחדש וכד'. כמו כן, חשוב לזכור שלעיתים, עסקים מוכרים לציבור הלקוחות באופן מסוים, עם לוגו מסוים ועוד, ולכן הרגלת הלקוחות למיתוג חדש יכול להיות מעט בעייתי. בנוסף, את תהליך המיתוג מומלץ לבצע כשהראש עוד פתוח לרעיונות חדשים ויצירתיים. 

מה עושים כשכבר קיים אתר, עיצוב, לוגו וכד'?

במקרה כזה קיימות שתי אפשרויות עבור העסק: האחת היא לצאת בקמפיין מיתוג נקודתי, שנועד כדי לקדם מוצר מסוים של העסק, או מבצע וכד', ללא ששינוי מ-0 של המותג הקיים של העסק. קמפיין מיתוג נקודתי הוא מאוד נפוץ ולעיתים, הוא נועד לייצר תחרות בין מוצרים דומים של אותה חברה. לעומת זאת, ניתן לצאת בקמפיין מיתוג מחדש, הכולל את כל מה שהוזכר לעיל ופחות או יותר, נועד לייצר עבור העסק תדמית חדשה. מיתוג מחדש יכלול לרוב פרסום רב, השקות, מבצעים, לעיתים גם הקמת אתר חדש או על כל פנים, חידוש מהיסוד של האתר הישן. שני סוגי הקמפיינים הם מומלצים, אולם הדבר תלוי במאפייני העסק המסוימים. 


לסיכום, אם הנכם לפני הקמת אתר חדש, נמליץ לכם לשקול לבצע את המיתוג האינטרנטי כבר עכשיו. זכרו שמיתוג גרפי הוא חובה עבור כל עסק המעוניין להצליח בגדול ברשת ובכלל!

חזרה לבלוג