12/03/19

בניית אתרים לבריאות ורפואה

איך לגשת לבניית אתר לבריאות ורפואה?

תחום הבריאות והרפואה הוא תחום מגוון ומרתק במיוחד, לא רק בגלל שזהו תחום מציל חיים ובעל משמעות לכל כך הרבה אנשים, אלא גם מהסיבה שהוא משלב בתוכו טכנולוגיות חדשניות המסייעות לרופאים רבים לשפר משמעותית את הפתרונות הרפואיים שהם יכולים להציע לחולים ולמטופלים - מה שהופך את תחום הרפואה ליוקרתי, מודרני ואטרקטיבי, היום יותר מתמיד. בניית אתרים לבריאות ורפואה הוא תחום רחב בעולם הדיגיטלי – ניתן לבנות אתר אינטרנט תדמיתי עם מידע בסיסי בלבד לרופאים מומחים בעלי קליניקה פרטית מכל התחומים (לדוגמה: רופאי שיניים, רופאי עור, מנתחים פלסטיים), או אתרים לבתי חולים פרטיים או לקופות חולים הדורשים תשתית מורכבת ותכנון רעיוני ועיצובי ברמה הגבוהה ביותר, מכיוון שעליהם להיות נגישים לקהל הרחב ולספק להם את המענה הדרוש, כמו לדוגמה מערכת הזמנת תורים אונליין. 

מעבר לכךֿ, ישנן נישות רבות בתחום כמו בלוגים העוסקים בתזונה, אורח חיים בריא, יוגה וכושר, הנכללים גם הם תחת הקטגוריה, אך באופן עקיף. עקב השימוש התכוף באינטרנט כמקור מידע, רופאים פרטיים רבים חייבים היום להקים אתר אינטרנט על מנת ליצור חשיפה ומיתוג בזירה האינטרנטית שכן האינטרנט הוא מקור החיפוש העיקרי כיום.


מה אתר לבריאות ורפואה צריך לכלול?

התכנים שניתן ורצוי לפרסם באתר האינטרנט משתנים מתחום רפואי זה או אחר, וכל רופא יכול להחליט כמה אינפורמציה הוא מעוניין לחשוף או לשתף עם מטופליו ומבקרי האתר. אך ישנם תכנים שרצוי לא לוותר עליהם: 


  • קורות חיים וניסיון תעסוקתי: מטופלים רבים עורכים חיפוש מקיף ומעמיק ברחבי האינטרנט על רופאים שונים המתמחים בתחום בו הם זקוקים לייעוץ, לפני שהם קובעים פגישה עמו. אין ספק שקורות חיים מרשימים, יחד עם פירוט מלא של ניסיון תעסוקתי, הכולל גם פירוט של תפקידי העבודה השונים שהרופא מילא בבית חולים או במוסד רפואי אחר, יחד עם שנות הפעילות ואינפורמציה על השתלמויות בארץ ובחו״ל, מאמרים, מחקרים או אפילו ספרים שפורסמו על ידו, מגבירים את תחושת הביטחון והאמון של המטופלים ברופא ומגדילים את הסיכוי להגדלת קהל הלקוחות שלו. 


  • תחומי פעילות והתמחות: לכל רופא ישנו תחום התמחות מסוים שבו הוא יכול לתת ייעוץ מקצועי ואמין. מטופלים וחולים רבים מחפשים בראש ובראשונה את תחום הפעילות ויעדיפו ללכת ישירות לרופא המתמחה בבעיה ספציפית מאשר להיות מטופלים אצל רופא כללי. לכן מומלץ לכתוב פירוט מלא של תחומי הטיפול וההתמחויות בהן הרופא מטפל, על מנת לספק למטופלים שקיפות מלאה ולסייע להם במציאת הרופא הנכון עבורם. 


  • ה״אני מאמין״ של הרופא: מהם הערכים של הרופא? מדוע הוא בחר בתחום זה?
     ״האני מאמין״ של הרופא היא דרך מצוינת לרכוש את אמונם של המטופלים ומאפשרת תחושת סימפטיה כלפי הרופא. מסר אישי מהרופא יכול לעשות את העבודה. 


  • תהליך הטיפול: מטופלים רבים ישמחו לקבל הסבר ופירוט כללי על מה שמצפה להם כשהם מגיעים לטיפול בקליניקה על מנת שיוכלו להתכונן לבדיקות מסוימות ולהביא מסמכים נדרשים עמם. לכן רצוי לספר קצת על תהליך הפגישה והדרישות מהמטופלים. 


עיצוב המשדר אמינות ואסתטיקה

אנשים המחפשים רופא מטפל מחפשים בראש ובראשונה מישהו שיכיל אותם ויטפל בהם בצורה המקצועית והטובה ביותר. מעבר לכך אין לשכוח שאמינות ומקצועיות הם דבר חשוב  היא שם המשחק בתחום זה, דבר שניתן לשדר דרך העיצוב של אתר האינטרנט. עיצוב לאתרים לבריאות ורפואה צריכים להיות אסתטיים, מינימליסטיים, ובנויים בסגנון מודרני, על מנת לשדר מקצועיות, שירות ואת הווי הקליניקה. מטופלים רבים רוצים להתרשם לא רק מהרמה המקצועית של הרופא אלא גם לראות מהי רמת החדשנות של הקליניקה. רופא שיכול להרשות לעצמו לרכוש את המכשירים המתקדמים ביותר בשוק או להשכיר קליניקה הממוקמת במרכז העיר משדר למטופלים רבים הצלחה ומשרה עליהם תחושת ביטחון. מעבר לכך, שילוב תמונות של החדרים וחללי הקליניקה יכולים לסייע למטופלים להבין יותר בקלות למה לצפות כשהם מגיעים לביקור, מה שמשרה עליהם תחושת רוגע. לדוגמה: רופאי שיניים יכולים להראות עם איזה מכשירים הם עובדים, על מנת לשדר חדשנות רופאי עור יכולים להתהדר בשיטות חדשות שהם משלבים בטיפול ועוד. יש להקפיד שאתר האינטרנט יהיה מאורגן ושהתכנים בו יהיו רלוונטיים למבקרים. 


תוכן ופונקציות נוספות שניתן לשלב באתר

מעבר לפונקציות הבסיסיות, כמו פרטי התקשרות, מיקום ודרכי הגעה לקליניקה, אחת הפונקציות שרצוי לשלב באתר, על מנת להקל על הלקוחות ועל הצוות בקליניקה, היא מערכת אוטומטית לזימון תורים באתר. כך יכולים המטופלים לקבוע תורים במהירות ובנוחיות גם בשעות בהם אין מענה טלפוני ולבחור את היום המועדף עליהם. פונקציה נוספת היא שילוב של בלוג המשלב מאמרים מקצועיים מתחום ההתמקצעות של הרופא. דרך מאמרים אלו יכולים הקוראים ללמוד ולקבל מידע נוסף על נושאים שרלוונטיים אליהם. דבר זה מוסיף למוניטין של הרופא ומציב אותו כאוטוריטה בתחומו. יש להקפיד שכל התכנים המופיעים באתר ייכתבו ברמה גבוהה על ידי איש מקצוע. בתחום הרפואה זהו עניין חשוב שכן כל המלצה תילקח על ידי הקוראים ברצינות רבה ביותר. על מנת להיחשף לקהל רחב יותר, ניתן לשקול שילוב לינקים וחשבונות ברשתות החברתיות השונות, כמו פייסבוק או אינסטגרם. 


מעוניינים לבנות אתרים מקצועיים למוסדות אמנות ותרבות?
 חברת סלקטד תשמח לסייע!
 השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
.

חזרה לבלוג