25/07/19

מכיוון שיש לדפי נחיתה מטרה אחת ברורה, יש לשים לב שמתמקדים בייעודו ולא מתפזרים יתר על המידה. מעבר לכך, יש להקפיד על מספר דברים עיקריים בעיצוב ובתוכן כדי להגיע לתוצאות מקסימליות. אז איך יוצרים עמוד נחיתה שעובד?


שימוש בדף נחיתה כמקפצה שיווקית

בעולם העסקי והתחרותי של היום כל בעל עסק צריך לנקוט בפעולות שיווקיות רבות בערוצים הדיגיטליים השונים על מנת להצליח לגרום לצרכנים לשים לב למוצרים שלו מתוך ההיצע הרחב בשוק. מכיוון שבפלטפורמות הדיגיטליות השונות יש מגוון אפשרויות רחב מאוד לפרסום, בעזרת שימוש נכון בכלים הפרסומיים השונים, ישנה אפשרות לחשיפה שמשמעותה הגדלת קהל הלקוחות בצורה עקבית. בעלי עסק וחברות המתכננים להוציא מוצר חדש לשוק ומעוניינים לקדם את המכירות שלו, או במקביל לחזק את מותג החברה מומלץ לעבוד עם דף נחיתה - פתרון פופולרי ואפקטיבי בקרב אנשי שיווק רבים על מנת להשיג את המטרות השיווקיות של החברה. בעזרת שימוש בדף נחיתה, ניתן להגביר את המודעות בשוק לחברה ולמוצריה, וכך להגביר את המכירות והלידים לאתר הבית בצורה משמעותית. על מנת למדוד את אחוזי ההצלחה של הקמפיין, יש לקבוע בתחילתו יעדים ברורים שאותם רוצים להשיג, ומומלץ שתהייה אסטרטגיה שיווקית ראשונית לכך, כמו לדוגמה היכרות עם קהל היעד של העסק. מחקר מקדים יסייע בבניית קונספט שתשפיע על עיצוב העמוד והתוכן שיופיע בו. 


החשיבות של העיצוב בדף הנחיתה

כאמור, הייעוד העיקרי של דפי הנחיתה היא העברת מסר ברור אחד, שצריך לגרום למבקר באתר לבצע פעולה כלשהיא - כמו הכנסת פרטים אישיים ליצירת קשר, הרשמה לניוזלטר, קבלת אינפורמציה נוספת בהמשך כמו פגישת ייעוץ אישית, קופון עם הנחה וכדומה. במילים אחרות, עמוד הנחיתה צריך לגרום לרצון להתעניין בשירות המוצע לו, משימה שאינה פשוטה כלל לביצוע. לכן לעיצוב דף הנחיתה יש משקל משמעותי בהצלחת הקמפיין כולו, ויש להשקיע מחשבה רבה בו. על העיצוב לתמוך בקונספט השיווקי בכל מהלך הקמפיין  –  החל מהצורה הפרסומית הראשונית – כמו באנר לדוגמה, ממשיך במעבר לעמוד הנחיתה עצמו ולבסוף, גם בדיוור הישיר אותו מקבל בדרך כלל מי שהכניס את פרטי ההתקשרות שלו בעמוד. מבחינה עיצובית יש להקפיד על כך שהעיצוב צריך להיות אחיד בכל התחנות בהן הלקוחות עוברים, וזאת על מנת לסייע לגולשים בזיהוי הקמפיין ובעיקר על מנת ליצור אמינות ולשדר מקצועיות. אחד הדברים החיוביים הם, שכשבאים לעצב דף נחיתה ניתן להיות יצירתיים יותר, ולא חייבים להיצמד לעיצוב של דף הבית הקיים של החברה. דבר זה מאפשר גמישות עיצובית שכדאי מאוד לנצל ו״לצאת מהקופסה״, כדי לבנות דף אטרקטיבי ומעניין. 


איך לעצב את דף הנחיתה בצורה אפקטיבית?

למי שרוצה שהקמפיין שלו יעבוד – צריך להקפיד על כללים ברורים. יש להבין, שמי שמגיע עד לדף הנחיתה מצפה לקבל משהו בתמורה, דבר שהובטח לו בפרסומת אותה ראה לפני כן. מטרת העיצוב היא להפתיע אותו עוד יותר, ולתת לו חשק ליצור אינטראקציה עם החברה, כמו למלא טופס התקשרות, ולהתעניין במוצריה. מעבר לכך, במידה ומדובר בלקוח חדש שאין לו היכרות קודמת עם החברה, יש לתת לו בראש ובראשונה תחושת אמון – אותה ניתן להשיג דרך עיצוב ברמה גבוהה, המשלב אלמנטים ויזואליים וגרפיים חזקים, ששמים את המוצר אותו מפרסמים בפוקוס. התמונות עצמן צריכות להעביר מסר ברור ורצוי לצלם תמונות במיוחד לקמפיין כדי ליצור עניין. התכנים הנלווים מורכבות בעיקר מכותרות ראשיות, כותרות משנה וטקסט. מכיוון שמרבית הגולשים קוראים קודם כל את הכותרות הראשיות, ורק אז, במידה והם מעניינות אותם, ממשיכים לקרוא, הדגש צריך להיות על כותרות חזקות. הכותרת הראשית צריכה להיות קצרה, ועם זאת לגרום לעניין ולהניע לפעולה. לכן חשוב מאוד לוודא שהכותרת הראשית מעניינת מספיק (ניתן בהחלט להיות נועזים ויצירתיים). 


אילו תכנים צריך לכלול בדף הנחיתה?

נניח ומדובר על מוצר חדש לחלוטין שיצא לשוק, לחברה המייצרת מברשות שיניים חשמליות. במקרה זה רוצים לקדם את מכירות המוצר החדש ולהדגיש את הפונקציות החדשניות של מברשת השיניים לעומת המודלים האחרים או את העיצוב החדשני המסייע בידית ארגונומית ונוחה יותר לשימוש. לכן יש לכלול תכנים הנוגעים למוצר עצמו, ובמיוחד לערך המוסף (UVP - Unique Value Proposition)  שהוא נותן למי שבוחר לקנות אותו. ערך מוסף יכול להיות בטרייה שמחזיקה 20 שעות, עיצוב חדשני בעזרת טכנולוגיה שלא פוצעת את החניכיים בעת ניקוי השיניים ועוד. בעזרת שילוב של אינפורמציה הבנויה נכון מבחינה עיצובית (כותרת ראשית, כותרת משנה, טקסטים) – כך שהיא לא מעמיסה מדיי על הקריאה, ומשלבת טקסטים הכתובים נכון, ניתן להלהיב את הגולשים להתעניין ולהתעמק במוצר שלהם. לאחר ששולבו אינפורמציות אלה, יש לעודד את הגולשים לתת פרטים אישיים על ידי נתינת שי, לדוגמה קופון של 20 אחוזי הנחה על המוצר. העיצוב עצמו צריך להוביל את הלקוח מקריאת התכנים והבנה מה המוצר עושה, עד לנתינת הפרטים. 


ולא פחות חשוב: הגברת האמינות בחברה

בעולם הדיגיטלי תחושת אמון או רכישת אמון בחברה מסוימת נעשית, בהיעדר אינטראקציה בין אישית המסייעת לנו לשפוט האם מדובר באדם רציני או לא, בעזרת הוכחות שונות. מומלץ מאוד להשתמש באלמנטים שיציגו שהחברה הינה איכותית, אותנטית ובעלת ניסיון. ניתן לעשות זאת על ידי הצגת לוגואים של לקוחות החברה, תיעוד של לקוחות מרוצים שעבדו עם החברה בעבר, כתבות שונות או מאמרים שפורסמו על החברה ועוד. שימוש בתמונות של בעל החברה, עם מסר אישי, יסייעו גם כן להרגשת הביטחון. 


לייעוץ עם חברת סלקטד בנושא עיצוב דף נחיתה אתם מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.



חזרה לבלוג