03/06/19

מהם אתרי תדמית ולמי הם מיועדים?

אתרי תדמית וקטלוג הם אתרים המציגים מוצרים או שירותים של חברה מסוימת. גודל האתר והתכנים המוצגים בו משתנים מחברה לחברה - ישנן חברות קטנות יחסית, המתמקדות בענף שירות אחד בלבד ומתמקדות בנישה ספציפית ללקוחות מסוימים, וישנן גם חברות המתמקדות בתחומים שונים ומגוונים יותר, המייצרות מאות מוצרים, ופונות לקהל רחב הרבה יותר. מטרתם העיקרית של אתרים אלה היא ליצור עניין בקרב לקוחות קיימים ופוטנציאליים, בין אם מדובר על לקוחות עסקיים או לקוחות פרטיים. לכן עליהם להיות מעוצבים ללא דופי, ולהרשים את המבקרים באתר מהרגע הראשון - על מנת שאלה ירצו להישאר עוד זמן באתר, ולהכיר את החברה ומוצריה לעומק. החשיבות הגדולה באתרים מסוג זה, היא לא רק להציג את הקטלוג של המוצרים, אלא גם להציג את החברה עצמה, הרקע שלה, וה״אני המאמין״ שלה (לדוגמה: מהם ערכי החברה, מהו הבידול העיקרי שלהם מהמתחרים?). אתרי תדמית המשלבים באתר גם את קטלוג המוצרים אינם משמשים בהכרח כחנות מקוונת, אלא בדרך כלל יאפשרו לגולשים לרכוש את המוצרים דרך קישורים ישירים לחנויות המוכרות את מוצריה, ברחבי הארץ ובעולם. 


מהם הדגשים העיקריים באתרים אלו?

מכיוון שאתרי תדמית מתמקדים בשיווק, על האתר לעודד זאת ולהסביר ללקוחות מהו הערך המוסף שהחברה מציעה ללקוחותיה, ולא להתמקד רק באיכות המוצרים של החברה. יש לבנות את האתר מנקודת המבט של המשתמשים עצמם, ולנתח את הצרכים המדויקים שלהם על מנת ליצור תוכן איכותי ורלוונטי במיוחד בשבילם. חשוב להקפיד על כך שהמסרים העיקריים והחשובים ביותר שרוצים להעביר, יהיו כתובים בצורה ובסגנון קליל אך עם זאת רציני, זאת על מנת שהמבקרים באתר יוכלו לסרוק את המידע במהירות, מבלי לקרוא טקסטים שלמים. דגש נוסף, הוא להקל על הלקוחות הפוטנציאליים ליצור קשר מידי עם החברה, ובמיוחד עם איש הקשר הנכון. לדוגמה, אם מדובר על לקוח שרוצה לקבל הצעת מחיר, מומלץ לשתף את השם, התפקיד ומספר הטלפון הישיר של איש הקשר שמטפל בכך. בצורה זו נותנים ללקוח תחושה טובה וחיובית ומשדרים שקיפות מלאה. אחד הדברים החשובים ביותר, שלא כדאי לפספס, הם כפתורי הקריאה או ההנעה לפעולה,  (CTA = Call to Action) המעודדים את הגולשים לבצע אינטראקציה כלשהיא עם החברה. אינטראקציה כזו יכולה להיות לדוגמה, הכנסת פרטי התקשרות והרשמה לניוזלטר, הורדת קטלוג מוצרים דיגיטלי (או הזמנה בדואר), קביעת פגישת ייעוץ חינמית, הטבות או הנחות על מוצרים, או אפילו הזמנה לכנס או הרצאות בהן החברה משתתפת. 


מהו הסגנון העיצובי הרצוי?

סגנון האתר משתנה אמנם בין חברה לחברה, אך הדבר המשותף לאתרים אלה הוא הצורך ברמה גבוהה של איכות מבחינה ויזואלית, במיוחד בכל מה שקשור לאיכות התמונות באתר ותמונות קטלוג המוצרים בפרט. יש להשתמש בוויזואליות חזקה, המשלבת בין השאר צבעים דומיננטיים (של צבעי המותג כמובן), שנתמכים על ידי טיפוגרפיה גדולה, מלווה בקומפוזיציה מעניינת עם תמונות גדולות ואסתטיות, המשדרות את המסר החשוב לחברה. חשוב לעצב את האתר בצורה מודרנית וקלילה עם דגש על הטרנדים הקיימים בשוק, כמו אינטראקציות ושילוב של סרטונים, שצוברים פופולריות. עם זאת האתר צריך לשדר בראש ובראשונה את שלושת הדברים הבאים:


  • אמינות 
  • מקצועיות
  • איכות


על מנת להשיג זאת, רצוי לא להתפתות ולמלא את האתר בהמון חומרים, אלא לשאוף לעיצוב פשוט ונקי, שישדר רוגע ואסתטיקה. שימוש באייקונים יכולים לסייע בהסבר ובחלוקה של הנושאים על מנת להקל על המבקרים באתר בהבנת התחומים השונים בה החברה עוסקת. 


קידום אתרים אורגני ורשתות חברתיות

אתרי תדמית וקטלוג עומדים מול תחרות גדולה מצד המתחרים שלהם בשוק. מעבר לבניית האתר עצמו, יש לשלב גם קידום אתרים אורגני שיביא כמה שיותר גולשים לאתר ויגביר את המודעות למותג ולחברה. כל מנת להגיע ליעד יש צורך בעבודה קשה וגם דרך ערוצים שונים, על מנת לקדם את האתר בצורה הנכונה והיעילה ביותר. עבודת קידום אתרים נכונה ועקבית לאורך זמן היא האמצעי היעיל ביותר לעשות זאת, ובטווח הארוך התוצאות מדברות בעד עצמן, והאתר מטפס למקומות הראשונים במנועי החיפוש השונים, מה שמסייע באופן טבעי בהגדלת המכירות בצורה משמעותית. קידום האתרים האורגני נעשה בדרכים שונות, וכולל בין השאר יצירת תוכן איכותי ורלוונטי לקהל היעד, התאמה למובייל (בניית אתר רספונסיבי), מהירות האתר, סגנון העיצוב שלו, ועוד. דרך נוספת להגדיל את המודעות לאתר היא בעזרת הרשתות החברתיות. יש לשלב לינקים באתר החברה לרשתות החברתיות בהן לחברה יש פרופיל, ולהשקיע ברשתות אלה בפרסומים ובקישורים שיובילו לאתר החברה - פעולות אלה תומכות בבניית האתר, והופכות אותו לאפקטיבי.   



אנחנו כאן בשבילכם. לייעוץ עם חברת סלקטד בנושא בניית אתרים וקטלוג השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חזרה לבלוג