03/06/19

השראה בלתי נגמרת – מה אנשים מחפשים?

אתרי תיירות הם אולי האתרים שאנשים הכי שמחים לגלוש בהם. הרי מי מאתנו לא מתרגש ומלא מוטיבציה בעודו בא לתכנן את החופשה החלומית הבאה שלו? בין אם מדובר על סוף שבוע קצר אך מפנק באחת מבירות אירופה הקלאסית, שיט של מספר שבועות לקאריביים על אניית פאר, או בכלל על טיול אתגרי של מספר חודשים באחד מהיעדים היפים ביותר בעולם, כמו אוסטרליה או ניו זילנד – כל טיול והייחוד שלו. את האינפורמציה הזו מקווים הגולשים למצוא באתרי התיירות השונים. אתרי תיירות הם רלוונטיים ומהווים עניין לכל שכבות הגילאים באשר הן, מה שמצריך הבנה של קהלי יעד שונים, והתאמת העיצוב והקונספט בהתאם, על מנת שישרת את קהל הגולשים מבחינה פונקציונלית. אנשים נכנסים לאתרי תיירות על מנת לחפש ולמצוא מספר דברים: האחד, להזמין חופשה מפנקת ביעד אטרקטיבי וזול, לחפש ולקבל השראה על יעדים חדשים ומעניינים שהם עדיין לא ביקרו בהם, לחפש מבצעים של הדקה התשעים, או לקבל הנחה משמעותית (למצוא ״דיל טוב״) על ההזמנה. אחד הדברים שיש לשים עליהם את רוב הדגש, הוא על צורת בניית האתר, עם שילוב של השראה לאורך כל השהייה בו כדי שזו תימשך לאורך כל חווית הגלישה ותעודד ביצוע עסקה.  


אילו סוגי אתרי תיירות קיימים?

תחום התיירות הוא תחום מגוון ביותר, ולכן ישנם סוגים שונים של אתרי תיירות, שכל אחד מהם מתמקד בנושאים מסוימים ומיועד לקהל יעד אחר. מעבר לכך, לקטגוריות השונות ישנן פונקציות שונות באתר המשתנות בהתאם לדרישות ולצרכי הלקוחות, ולכן יש להבין מהו הדגש ולשלב זאת באפיון האתר. 


להלן סקירה קצרה של הסוגים השונים: 


  • פורטלי תיירות: סוג זה של אתרים הוא נפוץ ופופולרי עד מאוד, שכן הוא מרכז בתוכו אינפורמציה ומידע רב בעיקר לגולשים שלא ממש יודעים לאן מתחשק להם לנסוע בעודם נכנסים לאתר, והם מחפשים בראש ובראשונה השראה ורעיונות יצירתיים ליעדי טיול אטרקטיביים. מעבר לכך, הם מחפשים פורטל תיירות המאפשר להם להשוות מחירים במהירות, בשקיפות ובקלות, ובנוסף הם מחפשים גם רעיונות למסלולי טיולים, בילויים, מסעדות ואטרקציות שונות המתקיימות בתאריכי היציאה לחופשה המתוכננת שלהם. 


  • אתרים של סוכנויות נסיעות: אתרים אלה נועדו בעיקר למכירות כרטיסי טיסה וחבילות נופש, ונותנים השראה מסוימת, אך זהו לא מהות האתר המרכזית והדגש המרכזי. במרבית הפורטלים ניתן יהיה למצוא מבצעים אטרקטיביים של הדקה התשעים, מבצעים לסוף השבוע הקרב, טיולים מאורגנים בקבוצות, שיט ושלל מבצעים שונים עם הצעות מפתות. הפוקוס של אתרים אלה הוא בהיצע רחב של הצעות לקהל הגולשים. 


  • אתרי תיירות ספציפיים לעיר או אזור מסוים: בסוג זה של אתרים מדובר על אתרים ספציפיים שנבנו במיוחד לתיירים פוטנציאליים המתכננים לבקר בעיר או באזור שלה, בשאיפה להגדיל את כמות המבקרים ולהדביר מודעות ליעד. באתרים ניתן למצוא מידע ספציפי ומדויק עם שלל הצעות לאטרקציות, אפשרויות לינה, מסלולי טיול, הצעות למסעדות איכותיות, השכרת רכב, וטיפים למטייל. 


  • אתרי תיירות לחברות טיולים: אתרים של חברות טיולים הם גם ספציפיים ביותר מכיוון שהם פונים אל קהל יעד מסוים ויש להם הצעות מגוונות לטיולים מאורגנים ברמה גבוהה, הנמשכים בין שבועיים לחודש (או אפילו חודשיים) למדינות רחוקות במיוחד, ומיועדים למטיילים הרפתקניים בגילאים שונים. בטיולים אלה איכות הטיולים, הצוות ופירוט מדויק של המסלול ותנאי הלינה נמצאים במרכז ועליהם יש לשים את הדגש. 


על אפיון האתר ועיצובו

אפיון האתר צריך להיעשות בצורה מקצועית ככל האפשר, על מנת להבין בצורה המושלמת מיהם קהלי היעד. בצורה זו ניתן להחליט על קונספט נכון ורלוונטי, ולהבין איזה פונקציות צריכות להיות באתר, איזה תכנים חייבים להופיע בו ובאיזה צורה. מכיוון שאתרי תיירות צריכים לספק מידע רחב ואינפורמציה מרובה לגולשים,  הם צריכים מצד אחד לעניין את הגולשים ולתת להם השראה ויזואלית בצורת תמונות או סרטונים (שילוב של סרטונים הינו מומלץ ביותר), על מנת שיוכלו להתרשם מהיעדים השונים ולהשתכנע לרכוש חבילת נופש או טיסה דרך האתר  מצד שני, עליהם לספק גם מידע לוגיסטי רב בקשר לסוגי וזמני טיסות ונחיתות, אינפורמציה על היעדים השונים, על מבצעים, סוגי מלונות ומיקומם, אפשרויות להשכרת רכב, ואף מידע על הביטוחים הרלוונטיים לכל טיול. אתרים אלו צריכים להיות מרשימים מבחינה עיצובית, אך עליהם להיות גם פונקציונליים. ישנן מגוון אפשרויות איך לעצב את האתר, עם דגש במיוחד לקהל היעד. ישנם אתרים שצריכים להיות מעוצבים בצורה יותר קלילה וצבעונית, ויש אתרים שרצוי שהם יהיו קצת יותר סולידיים ומינימליסטיים. אחד הדגשים בעיצוב אתר לתיירות הוא האמינות. האתר צריך להיות איכותי, גם מבחינה טכנית על מנת שהגולשים ירגישו בנוח לבצע רכישות. 


אילו פונקציות מומלץ לשלב באתר?

כשבונים אתרים לתיירות, יש לוודא שהגולשים יכולים לעשות כמה שיותר פעולות באתר עצמו באופן עצמאי ומבלי לפנות לשירות הלקוחות באופן ישיר. בדרך זו שני הצדדים מרוויחים מחיסכון משמעותי בזמן. זהו אפשרי במידה והגולשים מקבלים מענה הולם לשאלות שלהם. אפשרות להקל עליהם היא גישה לפונקציות רבות ככל האפשר באתר. 


חלק מהפונקציות שמומלץ לשלב באתר הן:


  • לוח שנה אינטראקטיבי
  • פונקציית צ׳אט בזמן אמת עם נציג שירות לקוחות 
  • אזור אישי ללקוחות 
  • קישורים לרשתות החברתיות
  • בלוג הכולל טיפים שונים על נסיעות
  • עמוד שאלות ותשובות




העסק שלכם עוסק בתחום התיירות? לייעוץ עם חברת סלקטד בנושא בניית אתרים לתיירות השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חזרה לבלוג