12/03/19

בניית אתרים לנדל״ן

פוקוס: קהל היעד

בניית אתרים לנדל״ן היא משימה מורכבת ביותר. בעת בניית האתר, יש לשים דגש על העיצוב על מנת שהאתר ישקף איכות ויצוגיות ברמה גבוהה - הרבה מעבר לאתרי אינטרנט סטנדרטיים. תחום הנדל״ן הוא תחום יוקרתי מאוד שצובר תאוצה רבה בשני העשורים האחרונים – לא רק בישראל אלא בכל רחבי העולם. מחירי הנדל״ן נמצאים במשך שנים בעלייה מתמדת וזהו שוק רווי ביזמים ומשקיעים רבים מה שמהווה פוטנציאל עסקי רב. קהל היעד הוא רחב ומגוון ביותר ויכול לכלול חברות בינלאומיות גדולות, כמו בנקים, חברות ביטוח או קבוצות רכישה המחפשות תחומי השקעה יציבים ובטוחים לטווח הארוך, אבל כולל גם אנשי עסקים ואנשים פרטיים בעלי הון עצמי שמחפשים גם הם אפיקים מניבים ואטרקטיביים להשקעה. כל אחד מקהלי היעד האלה צריך למצוא את מבוקשו באתר במהירות, אך גם להתרשם מהיצע החברה המציגה את נכסיה באתר, וכל זאת עם דגש על אמינות החברה וניסיונה בתחום.
 בעת תכנון האתר ולפני שלבי הביצוע, יש לבצע בדיקה והשוואה של אתרי החברות המתחרות גם בזירה הבינלאומית וגם בזירה המקומית וללמוד את המתחרה.
 עניין זה חשוב על מנת להבין איך המתחרים מציגים את עצמם ואיך ניתן ליצור בידול משמעותי בין האתר העתידי להיבנות, לבין החברות השונות.


ראש סדר העדיפויות: העיצוב

תחום הנדל״ן הוא תחום הנושק גם לארכיטקטורה ועיצוב פנים. למי שעוסק בתחום יש בדרך כלל רגישות יתרה לאסתטיקה ועיצוב, מה שמעלה את הסטנדרט באופן אוטומטי כלפי מעלה ומהווה השפעה על הרמה העיצובית. על מנת לעמוד בתחרות יש לשים דגש במיוחד על עיצוב האתר שכולל במרכזו תמונות איכותיות בפרספקטיבות שונות ככל האפשר, כמו למשל פרויקטים גדולים שנעשו בעבר (חלק מפורטפוליו החברה). מעבר לכך ניתן ומומלץ להציג גם מודלים תלת ממדיים של פרויקטים שעתידיים לבנות, המציגים את הבניין וסביבתו, כמו גם את החללים עצמם. מבחינה עיצובית של האתר עצמו, יש להקפיד שהאתר יהיה נקי, בנוי בצורה הגיונית ומינימליסטית, כך שהתמונות ידברו בפני עצמן ויתנו תחושה של מקצועיות וניסיון רב של החברה. מומלץ לעצב את האתר בצורה כזו, שהוא ישדר יוקרה, איכות ואמינות. מכיוון שמדובר על תחום בו מושקע הרבה כסף, יש לתת בראש ובראשונה למשקיעים את התחושה שהם נמצאים במקום הנכון ושהם צפויים לעבוד עם אנשי מקצוע מהתחום, בעלי ניסיון רב וידע. שילוב של סרטונים יכול לשרת את קהל היעד מעבר לתמונות המחשה על מנת לתת עוד עומק לאתר. 


אילו תכנים צריכים להיות מוצגים באתר?

אתרי אינטרנט לנדל״ן צריכים להציג מגוון רחב של אינפורמציה המתאים לקהל הלקוחות שלהם, גם הלקוחות הקיימים וגם ללקוחות עתידיים המעניינים והבודקים בשלב הראשוני את החברה. מי שמחפש השקעה בנדל״ן יתעניין בפרויקטים עתידיים, אך קודם כל יעשה מחקר מעמיק על החברה עצמה ועל המוניטין שלה בשוק. לכן צריך לוודא שהתוצאות יוצגו באור חיובי ושההתרשמות תהיה טובה. בראש ובראשונה יש להציג מידע רב על רקע החברה, שנות פעילותה ותהליכי העבודה של החברה, כמו תהליך הבנייה, חברות מקושרות, נותני שירות וקבלנים וכדומה. מעבר לכך גם רצוי להציג את ״האני מאמין״ של החברה: הערכים והחזון של החברה. אלה הם תכנים משמעותיים לחיזוק המותג עצמו ויצירת חיבור ללקוחות, המחפשים בטחון ויציבות מעבר לחיפוש הפרויקט המתאים. מעבר לכך יש לפרט באיזה תחומים החברה מתמחה באופן ספציפי, מיהו קהל היעד שלה (כמו יזמים, או לקוחות פרטיים) ובמידה וישנן נישות מסוימות שבהן החברה עוסקת, יש לתת מידע עליהן על מנת ליצור בידול משמעותי מהמתחרים. 

מומלץ לכלול באתר עמוד המאגד פרסומים חיוביים מהתקשורת, פרסומים בהם שם החברה אוזכר בתקשורת, ראיונות בטלוויזיה או כתבות. במידה והאסטרטגיה של החברה היא להתרחב גם לשוק הבינלאומי, יש לבנות גם גרסה באנגלית או בשפות זרות אחרות. במידה ועושים זאת יש להקפיד שהתוכן מתורגם ברמה גבוהה וללא דופי. אפשרות נוספת ומומלצת היא לבנות בלוג באתר החברה עם מאמרים מקצועיים, הנותנים עוד פרספקטיבה לפעילות החברה עצמה. 


דגש על אמינות ואיכות

הדבר החשוב ביותר בתחום הנדל״ן הוא אמינות החברה ואיכות השירות שלה לקהל לקוחותיה. על מנת לעשות זאת יש לחזק את מותג החברה עצמה גם באתר, ולשים לב שיש קו אחיד בין כל ערוצי התקשורת השונים בהם החברה מיוצגת - ברחבי האינטרנט ומחוצה לו, כמו לדוגמה: רשתות החברתיות, באנרים, ומוצרי דפוס כמו פולדרים וכרטיסי ביקור. מעבר לכך, יש ליצור שקיפות מלאה ככל הניתן על החברה עצמה והאנשים שמנהלים אותה, כולל צוות העובדים. 

זאת ניתן להציג באתר על ידי שילוב של תמונות של צוות החברה (מומלץ לבצע יום צילומים מרוכז על מנת ליצור אחידות) ובראשה מנכ״ל החברה. מומלץ מאוד לכתוב על כל אחד מהעובדים ביוגרפיה קצרה בה יתואר שם העובד, תחום פעילותו, הניסיון העסקי שלו, ופרטי התקשרות ישירים. זאת על מנת לחזק את תחושת המקצועיות בפני הלקוחות החברה.


מעוניינים לבנות אתרים מקצועיים למוסדות אמנות ותרבות?
 חברת סלקטד תשמח לסייע! השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
.

חזרה לבלוג