25/07/19

כל מי שמחפש חברה לעיצוב האתר יודע שמדובר במשימה לא פשוטה כלל – במיוחד כשההיצע בשוק הדיגיטלי רחב מאוד. אז איך יודעים אם כדאי לבחור במעצב פרילאנס או אולי דווקא במשרד פרסום?


בחירת חברה לעיצוב האתר מה צריך לדעת?

בעלי עסק רבים שמעוניינים לשפר את התדמית העסקית שלהם בעולם הדיגיטלי – את ״כרטיס הביקור״ שלהם, יתחילו בראש ובראשונה בעיצוב ושיפור האתר של החברה, בין אם הוא קיים או בין אם מדובר על אתר שיש להתחיל ולבנות מאפס. כל מי שמתכנן מתיחת פנים מרעננת לאתר שלו (Relaunch) צריכים בשלבים מוקדמים מאוד להתחיל בראש ובראשונה עם סקר שוק מעמיק, המאפשר להם לאסוף מידע על חברות לעיצוב אתרים או מעצבים עצמאיים, שיוציאו את הפרויקט בצורה הטובה ביותר לפועל. רבים מעוניינים בעיקר למצוא חבילה אחת המשתלמת להם גם כלכלית – מה שיהיה קצת מורכב יותר. השוק מוצף כיום במעצבי אתרים רבים וחברות פרסום דיגיטליות רבות שמתמחות, מעבר לעיצוב ובניית האתר עצמו, גם בכל הנלווה לכך כמו כתיבת תוכן, קידום אתרים במנועי חיפוש, ופרסום ברשתות החברתיות. כמו שרבים כבר יודעים, עיצוב ובניית האתר הם השלב הראשוני בלבד מבחינה שיווקית – אך העבודה הקשה לא נעצרת כשהאתר באוויר, אלא ממשיכה גם לאחר מכן, במיוחד אם רוצים להגיע למקומות גבוהים בדירוג מנועי החיפוש. 


במי לבחור: מעצב עצמאי או משרד פרסום דיגיטלי?

ההחלטה עם מי לעבוד ובמי לבחור היא לא פשוטה כלל, ויכולה לבלבל רבים. ברמת העיקרון עבודה עם חברות עיצוב גדולות מרתיעה בעלי עסק רבים, בעיקר מכיוון שהם ישר חושבים על סכומי העתק שהם הולכים להוציא, וגם עקב חוסר שקיפות או חשש שהם ישלמו יותר מדיי כסף על דברים שהם לא באמת זקוקים להם. אין ספק שעבודה מול משרד פרסום היא יקרה יותר בהשוואה לעבודה מול מעצב עצמאי (פרילאנס), אך יש גם יתרונות ברורים לכך שלא תמיד כדאי לפספס. דבר ראשון, כל מי שמעוניין באתר איכותי ובשירות מעולה צריך לקחת בחשבון שזה יעלה לא מעט כסףֿ – בלי קשר מול מי עובדים. באתרי אינטרנט אין קיצורי דרך, ולכן השאלה שיש לשאול היא לא ברמת התקציב של הפרויקט והפן הכלכלי, אלא בצורה בה מעוניינים לנהל את הפרויקט – ולברר מהם הרצונות שלכם. האם אתם רוצים לעבוד מול אדם אחד בלבד או אולי אתם מעדיפים לעבוד מול סוללת מומחים שיתנו לכם מכלול רחב בנבכי עולם הדיגיטלי? לכן יש לברר בראש ובראשונה מהם הצרכים והדרישות, כמו גודל הפרויקט המתוכנן, ורמת הביצוע הנדרשת. 


כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור נכון

  • בדקו את תיק העבודות של החברה: ״תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים״ – היא משפט ידוע ומוכר, שרלוונטי כמובן גם בעולם הדיגיטלי. הפורטפוליו או תיק העבודות של החברה מדברים בפני עצמם, ומהווים את הבסיס המוצק ביותר על מנת להבין אם האתרים שהחברה בונה הם ברמה גבוהה. בדקו את הפרויקטים שהחברה ביצעה בעבר – האם האתרים מעוצבים בהתאם לסטנדרט הקבוע היום בשוק? האם הם מותאמים למובייל (רספונסיביים) והאם חווית המשתמש היא טובה?


  • בדקו את קהל הלקוחות של החברה: על מנת להכיר את החברה מקרוב, יש לבדוק מול מי הם עובדים. האם קהל הלקוחות שלהם מורכב בעיקר מלקוחות קטנים או אולי עם חברות גדולות ומוכרות בשוק? האם מדובר על חברה שמתמחה בסגנון אחד של אתרים, כמו עבודה עם וורדפרס ותבניות, או האם מדובר בחברה שבנתה אתרים ללקוחות שונים מתחומים מגוונים? 


  • שנות ניסיון והתמחות: מעצבי אתרים וחברות פרסום דיגיטליות נוטות להתמחות בדרך כלל בכמה תחומים ספציפיים, כמו לדוגמה, פרסום ברשתות החברתיות. במידה ואתם זקוקים לחברה שמתמחה בתחום ייחודי לו אתם זקוקים, רצוי מאוד לעבוד עם חברות שכבר רכשו ניסיון, ויכולים לתת לכם שירות מדויק ומהיר יותר, שיספק לכם תוצאות טובות בשטח. ישנו יתרון בולט בעבודה עם חברות כאלה מכיוון שהן יכולות לכוון אתכם בצורה הטובה ביותר עקב הניסיון שלהם וההיכרות שלהם עם התחום. 


אז מאיפה מתחילים את החיפוש?

לפני שמתחילים בחיפוש של החברה המתאימה ביותר מומלץ להתחיל עם כמה שלבים מקדימים, שיהוו את הבסיס לחיפוש יעיל ומוצלח, ויעזור לכם להתמקד במציאת החברה שמתאימה לכם ביותר.


1. מציאת השראה וכיוון ראשוני: הדבר ראשון שיש לעשות, על מנת למצוא את הכיוון המתאים, הוא לאסוף ולקבל השראה. זה יכול להיות איסוף דוגמאות מאתרים מתחרים של העסק, מהארץ ומהעולם, או מאתרים אחרים שמוצאים חן בעיניכם. בררו מהם הפיצ׳רים שאתם אוהבים באתרים השונים, וגבשו סגנון כללי ורעיונות. מומלץ להכין לוח השראה דיגיטלי אותו תוכלו להציג לחברה מולה אתם מעוניינים לעבוד. לוח ההשראה יסייע לכם ולהם להבין את הרצונות שלהם ואת סגנון העיצוב הכללי. 


2. אספו חוות דעת: מצאתם אתר שמוצא חן בעיניכם, שבנוי בצורה טובה, איכותית ומקצועית? בררו מי החברה שעיצבה אותו. בדרך כלל ישנו קרדיט בתחתית העמוד, בו ניתן קרדיט לחברה המבצעת. מומלץ ליצור קשר ישיר עם החברה לה נבנה האתר, על מנת לברר מולם אם הם היו מרוצים מהעבודה המשותפת והאם הם יכולים להמליץ לכם לעבוד מולם. 


3. מיקום גיאוגרפי: תקשורת ועבודת צוות היא אחד הדברים החשובים ביותר, אם לא הקריטיים ביותר, הגורמים להצלחת הפרויקט. לכן עליכם לבדוק אם אתם רוצים לעבוד בשלט רחוק או האם אתם מעדיפים לעבוד מול חברה שנמצאת בעיר שלכם, כך שתוכלו להתנהל מולם באופן ישיר בפגישות אישיות במשרד. 


לייעוץ עם חברת סלקטד בנושא בחירת חברת אתרים, אתם מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חזרה לבלוג