25/07/19

עיצוב אתר אינטרנט חדש דורש השקעה – גם מצד מעצב האתר עצמו, אך בעיקר מצדו של בעל העסק שצריך להבין קודם כל מהי מטרת הפרויקט, ולהכין את החומרים הדרושים לאתר. אז מה צריך לדעת לפני שמתחילים על מנת להתחיל ברגל ימין עם בניית האתר?


עיצוב אתר – מהם הגורמים המביאים להצלחה?

בעלי עסק רבים גולשים להם ברחבי האינטרנט ומתלהבים מאתר זה או אחר שמוצא חן בעיניהם במיוחד. יש מי שאוהבים את התמונות היפות שמשולבות בו, את הסרטונים שרצים על המסך, או את חווית המשתמש המצוינת בה הושקעה חשיבה רבה. אתרים אלה נותנים להם השראה ומעודדים אותם לעשות שיפורים מקיפים באתר של העסק שלהם, או אפילו לעצב אותו מחדש לגמרי - במיוחד אם האתר של המתחרים מוצלח יותר. רבים מהם נוטים לחשוב שהקמת אתר אינטרנט חדש, עיצובו והצלחתו היא מנת חלקו של מעצב האתר בלבד – היכולת היצירתית שלו או הידע הטכני שלו, אך זוהי חשיבה שהינה שגויה מהיסוד. מי שמעוניין שהאתר של החברה או העסק שלו יהיה מוצלח ורלוונטי לקהל הלקוחות שלו, צריך לעבוד קשה מאוד עוד לפני תהליך העיצוב עצמו, ויש לכך לא מעט סיבות טובות שאותן נפרט בהמשך המאמר. אך מה שחשוב להבין הוא, שהתוצאה הסופית של האתר מתחילה בראש ובראשונה בתכנון נכון ומקצועי, הצבת מטרות קצרות וארוכות טווח, הצבת יעדים, והבנה עמוקה של מהו שיווק איכותי המותאם לקהל היעד של החברה באופן ספציפי. לשם כך יש לעשות חושבים הרבה לפני שמתחילים לבחור סגנון עיצובי או פלטת צבעים באתר.  


מהם הדברים שצריך לשים עליהם את הדגש המרבי?

ברמת העיקרון, אתר אינטרנט מורכב מתוכן כתוב (טקסטים) ותוכן ויזואלי (תמונות וסרטונים). תפקידו העיקרי של מעצב האתר הוא לחלק את כל התכנים האלו בצורה נכונה והגיונית, וליצור היררכיה ואסתטיקה לגולשים, כך שהם יוכלו לעכל את המידע הזה במהירות, ובעיקר על מנת שהם ימצאו את מבוקשם בקלות מבלי להרגיש מתוסכלים. מעבר לכך, מעצב האתר יוצר חוויות משתמש נכונה ואפקטיבית, עם שילוב של אנימציות, מיקרו אנימציות, ובניית אתר רספונסיבי, כך שיהיה אידיאלי לגלישה גם במובייל. במילים אחרות, העיצוב תומך בתוכן אך לא להיפך. אם התכנים המוצגים באתר אינם איכותיים, לא רלוונטיים, ובעלי איכות ירודה מבחינת תוכן (טקסטים לא מקצועיים ותמונות לא איכותיות) – גם אם העיצוב של האתר מדהים, הוא לא יעזור לפתור את החולשות הבסיסיות של האתר ויעביר מסר של חוסר מקצועיות. על מנת להגיע לתוצאה טובה, יש להשקיע הרבה מחשבה, ולהעסיק את האנשים הנכונים שיעשו זאת כדי להגיע לתוצאות המרביות. בלי הבנה עסקית ושיווקית, בלי תוכן מתאים שכתוב היטב, וללא בחירת תכנים ויזואליים נכונים, כמו תמונות וסרטונים ואמצעים גרפיים נוספים – אף מעצב על לא יוכל להציל אתכם מעצמכם. 


אז מאיפה מתחילים? – רשימת מכולת לפני תחילת הפרויקט


1. הגדרת מטרות: לפני התחלת כל פרויקט יש להציב מטרות. כמו לדוגמה, איזה מסרים אנחנו רוצים להעביר ללקוחותינו? מה אנחנו מעוניינים להשיג באמצעות האתר? איזה מידע אנו רוצים להעביר ללקוחות ומה אנחנו רוצים שהם יבצעו באתר – האם הם יכולים להוריד מסמכים עם מידע? האם עליהם לבצע רכישות והזמנות? או האם מדובר על אתר שצריך להציג את פועלה של החברה?


2. כתיבת תכנים: אחד הדברים שנוטים להפחית מערכם הם התכנים באתר, דבר שהוא קריטי להצלחתו, גם מבחינת קידום האתר, אך בעיקר מבחינת ההשפעה והאפקטיביות על הקורא עצמו. תכנון נכון של התכנים והמידע שצריך להיכלל באתר, כתיבת התכנים עצמם, וחלוקה הגיונית והיררכית של המידע צריך להתבצע הרבה לפני שעיצוב האתר מתחיל. יש להעסיק צוות המתמחה בכתיבה שעובד מול החברה, על מנת לוודא שהתכנים כתובים בצורה טובה וקריאה, המתאימה לאתרים מודרניים של ימינו.


3. תכנים ויזואליים עם מסר: הגיע הזמן לשכוח מתמונות ממאגרי תמונות בהם כולם משתמשים, שפוגעים קשות באמינות של החברה. מי שרוצה באמת לדבר עם קהל הלקוחות שלו בגובה העיניים צריך להשתמש בתמונות אותנטיות, שמעבירות מסר אליו יכולים באמת להתחבר וגם ייחודיות.  מומלץ מאוד להשקיע כסף ולשכור צלם מקצועי, שיעשה צילומים של העובדים במהלך עבודתם, בסביבת העבודה של המשרד, גם בחלל הפנים והחוץ.   


4. שימוש בסרטונים – העברת מידע במהירות ובקלות: אחד הדברים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר כיום הם שילוב של סרטונים באתר, שמעבירים את המסר בצורה מהירה. בעולם בו אנשים רגילים לקבל מידע מיו-טיוב, יש לקחת זאת בחשבון, ולהשקיע את המשאבים המתאימים ביצירתם. 


קצת מידע טכני – מה חשוב לדעת

גם בפן הטכני יש לעשות חושבים. ברמת העיקרון, מרבית בעלי העסקים מעוניינים לעבוד בפלטפורמה בה הם יוכלו לשנות את המידע בעצמם, ולשמור על גמישות וחופש בתהליך העבודה, מבלי להזדקק לשירותיו של המעצב בכל פעם שיש צורך בשינויים מינימליים באתר כמו שמות, תאריכים, פסיק או נקודה. לכן יש לבדוק אם ישנם את המשאבים האנושיים לכך בחברה שיכולים להיות אחראיים על כך, והאם יש זמן לכך, כמובן בהתאם לתדירות בה שינויים ועדכונים באתר צריכים להתבצע. מעבר לכך, יש לדעת מהם הדרישות הטכניות הדרושות באתר האינטרנט של החברה. האם יש צורך בעבודה מול מתכנת, או האם תבנית מספיקה לבנייתו? היכולות הטכניות שמתכנת יכול להציע הן מורכבות יותר מכיוון שלעבודה עם תבניות יש הגבלות מסוימות. כך או כך, יש לדעת לאיזה כיוון הולכים על כדי למנוע אי הבנות בהמשך או חריגה מהתקציב. 


לייעוץ עם חברת סלקטד בנושא עיצוב אתר אינטרנט אתם מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי.

חזרה לבלוג